Sabtu, 5 Disember 2009

Dinar Emas – Senjata Baru Umat Islam




Sistem riba orang kufur akan hancur dengan sendirinya sekiranya umat islam mula menolaknya dan menggantikan dengan sistem kewangan sebenar. Dinar emas melambangkan kekuatan, kekayaan dan keadilan dalam Islam.
Sebut sahaja senjata, ramai yang membayangkan peperangan atau alat untuk mempertahankan diri. Senjata lazimnya digunakan untuk membunuh lawan atau menumpaskan mereka yang menceroboh kawasan kita. Pemilik senjata itu sudah pasti mengharapkan musuh dapat dikalahkan. Sebab itulah senjata amat penting dalam mempertahankan diri semasa peperangan. Keris, parang dan panah adalah senjata tradisional masyarakat kita.
Pada zaman Rasulullah SAW senjata yang digunakan ketika itu ialah pedang dan panah bersama kuda yang mampu dipacu laju. Dalam peperangan Uhud, tentera Rasulullah SAW telah mengunakan strategi yang begitu cermat dengan mengarahkan angkatan memanahnya menduduki gunung Uhud dan berpesan supaya jangan sekali-kali meninggalkan puncak gunung Uhud. Baginda telah berpesan kepada tenteranya supaya jangan sekali-kali meninggalkan puncak gunung Uhud. Sejarah telah membuktikan bahawa tentera memanah Islam telah mungkir arahan ketua, meninggalkan puncak Uhud dan kesannya menjadi sejarah dan teladan.
Dalam dunia moden kini kita dapati setiap Negara berlumba-lumba untuk menyiapkan negara masing-masing dengan persenjataan terkini. Ada juga negara yang berlumba-lumba memiliki senjata nuklear atau senjata pemusnah lain. Peralatan ketenteraan semakin hari semakin canggih dan dunia ketiga pula sentiasa diajak untuk mengejar perkembangan teknologi ketenteraan terkini. Contoh yang ada membuktikan bahawa kebanyakan senjata yang dimiliki oleh sebuah negara itu akhirnya hanya efektif digunakan terhadap rakyatnya sendiri.
Sejarah juga membuktikan bahawa jika berlaku peperangan, tidak ada negara boleh berdikari sendiri untuk menentang musuh. Juga realiti memaparkan kepada kita bahawa sebaik sahaja hutang pembelian senjata sesebuah negara hampir selesai, senjata baru diperlukan kerana senjata lama sudah tidak boleh digunakan lagi atau teknologinya ketinggalan zaman. Kitaran ini berterusan dan akan berterusan tanpa selesai. Jika kita teliti isu persenjataan ini, kita dapati bahawa di belakang industri ketenteraan ini ialah industri perbankan.
Persoalan kita sekarang ialah adakah kita sebagai negara Islam turut mengejar kekuatan ketenteraan negara dengan secara berterusan menambah pembelian senjata moden buatan Amerika, Rusia atau China? Pembelian senjata yang menelan belanja berbilion dolar Amerika itu menyebabkan negara berhutang dengan institusi kewangan dunia. Apakah sesuai senjata yang kita beli itu sedangkan senjata semakin hari semakin canggih? Patutkah kita mula mengenali dahulu siapa musuh kita yang sebenarnya sebelum menyiapkan diri dengan persenjataan? Apakah sesuai senjata moden digunakan untuk mempertahankan maruah dan kedaulatan mata wang kita daripada diceroboh oleh penyangak mata wang antarabangsa?
Apalah gunanya persenjataan ketenteraan yang canggih sedangkan orang kafir menyerang kita menggunakan senjata yang tidak boleh dikalahkan oleh senjata moden yang canggih itu. Dalam hal ini adalah dirasakan bahawa lebih wajar untuk negara supaya memikirkan mencari senjata yang sesuai untuk melawan serangan penyangak mata wang.
Penyangak mata wang menggunakan manipulasi mata wang dan bursa saham untuk merosakkan ekonomi negara dunia ketiga. Wang kita disandarkan kepada dolar Amerika. Apa ertinya kita ada simpanan ratusan billion dolar jika nilai dolar boleh menyusut 100 peratus? Rakyat Malaysia pasti ingat peristiwa tahun 1997 apabila Ringgit Malaysia telah susut nilai lebih 60 peratus dan banyak kekayaan negara terlepas kepada negara lain dalam masa yang begitu singkat. Kita ingat lagi satu ketika Tun Dr Mahathir Mohamad pernah meminta supaya wanita UMNO menukar emas yang mereka miliki kepada dolar Amerika.
Seperti yang dikatakan sebelum ini bahawa dunia kita sekarang berada dalam zaman riba. Kekuatan kuasa kafir berteraskan kekuatan sistem kewangan yang berteraskan kepada riba, sistem wang kertas janji kosong dan penjanaan wang kertas tanpa sandaran. Melalui sistem ini, dunia Barat berupaya membeli bahan mentah dari negara ketiga dengan harga yang begitu murah.

Penyusutan nilai dolar Amerika

Mungkin ada yang tidak bersetuju apabila saya katakana bahawa dolar Amerika adalah musuh umat Islam. Wang kertas ini hanyalah wang dan merupakan alat pertukaran yang dipaksa ke atas seluruh dunia. Hampir semua komoditi utama dunia dinilai dan dihargakan dalam dolar Amerika malah lebih daripada 80 peratus perdagangan antarabangsa menggunakan dolar Amerika. Kedudukan ini memberi kekuatan kepada wang kertas dolar.
Bagaimanapun nilai dolar Amerika kini merosot kerana beban hutang Amerika menanggung kos peperangan di Iraq dan ancaman keselamatan terhadap Amerika oleh apa yang dikatakan pengganas. Ketidakstabilan dunia dengan perkembangan projek nuklear di Iran menyebabkan harga minyak yang meningkat menjadikan kuasa membeli dolar Amerika menyusut. Peristiwa pengisytiharan negara Cuba untuk tidak membenarkan penggunaan dolar Amerika dan Russia mahulam menggantikan pegangan dolar Amerika dengan Euro turut menyusutkan kadar pertukaran dolar Amerika.
Ramai pakar ekonomi mentakrifkan dolar Amerika ini sebagai mata wang dalam keadaan tenat dan penggunaan dolar yang tenat ini meningkatkan kos perdagangan antarabangsa. Menyedari akan ketidaktentuan dolar Amerika, dunia kini mula mencari alternatif wang yang lain termasuklah Euro dan Yen Jepun.

Dinar alternatif unggul ganti dolar

Alternatif terbaik kepada dolar Amerika dan wang kertas yang lain ialah dinar emas. Umat Islam mesti memulakan pembentukan sistem alternatif berteraskan mata wang logam ini. Banyak laporan dan analisis yang tersebar melalui internet menyatakan bahawa dinar emas mampu digunakan untuk perdagangan antarabangsa. Ada juga laporan yang menyatakan bahawa dinar emas ini mampu menggantikan dolar Amerika. Malah ada yang menyatakan bahawa dinar emas adalah suatu bom Islamik yang lebih dahsyat kesannya kepada dolar Amerika daripada bom nuklear yang dibangunkan oleh Pakistan.
Orang kufur khasnya kaum Yahudi mula Nampak akan kekuatan yang ada pada dinar emas dan umat Islam. Umat Islam kuat dari segi bilangan kerana setiap enam orang di dunia ini salah seorang adalah orang Islam. Orang kufur akan cuba memastikan supaya umat Islam tidak kembali kepada emas yang digunakan sebagai tukaran wang di kalangan umat.
Begitulah pandangan orang bukan Islam terhadap potensi kekuatan yang ada pada dinar emas. Umat Islam di Malaysia perlu mengetahui sesungguhnya dinar emas boleh memberi kekuatan kepada kita. Jika bom nuklear apabila dijatuhkan akan merosakkan makhluk kejadian Allah SWT seluruhnya, disebaliknya dinar emas akan menyelamatkan mahkluk yang sekarang ini diperbodohkan oleh sistem kapitalis. Dinar emas dapat menyelamatkan kita daripada bala riba yang hukumannya lebih berat daripada berzina.
Umat Islam mesti berusaha supaya dinar emas dijadikan wang perdagangan dan digunakan dikalangan umat Islam. Kita tidak perlu risau tentang sistem kapitalis kerana sistem ini telah pun rosak dan akan hancur dengan sendirinya. Senjata kekuatan kufur ialah melalui sistem kewangannya yang berteraskan riba, manakala senjata umat Islam ialah dinar emas tanpa riba. Dinar emas melambangkan kekuatan, kekayaan dan keadilan sebenar bagi umat Islam. Oleh itu, sama-samalah kita berusaha supaya umat Islam memiliki dinar emas.
Peristiwa rompakan bank di Ireland Utara pada awal bulan April 2005 dengan kehilangan wang berjumlah lebih 40 juta pound sterling dikatakan sebagai rompakan terbesar yang pernah berlaku dalam sejarah dunia. Rompakan yang dilakukan oleh speculator mata wang di Asia Tenggara pada tahun 1997-1998 sebenarnya jauh lebih besar daripada rompakan di Ireland Utara itu. Peristiwa ini menunjukkan kepada kita bahawa wang kertas kini telah menggantikan emas. Jika dulu resit berbentuk wang kertas yang beredar dikalangan masyarakat sementara puak Yahudi memegang emas. Wang yang beredar dikalangan masyarakat kini sudah mula berubah daripada kertas kepada wang digital, wang plastic dan cek. Rompakan di Ireland tidak merosakkan sistem kewangan negara itu kerana yang hilang adalah kertas yang boleh dicetak semula. Peristiwa ini tidak langsung melemahkan sistem kewangan mereka malah menggukuhkan lagi sistem kapitalis ini. Akibat peristiwa itu kos insurans dan perbankan terus meningkat dan kos ini akan diserapkan oleh komuniti di Ireland dan diseluruh dunia. Sistem ini akan terus ‘mencekik’ masyarakat mereka sendiri.
Islam melarang dinar emas disorok, tetapi digalakkan beredar dikalangan masyarakat. Sesiapa yang mempunyai lebihan dinar emas digalakkan terlibat dalam pelaburan qirad atau dalam perniagaan.

Ekonomi
Dinar emas yang diperdagangkan tidak dikenakan zakat tetapi dinar emas yang disimpan tanpa digunakan untuk perdagangan dikenakan zakat setelah cukup haulnya. Zakat dinar emas bagi setiap 40 dinar ialah satu dinar. Perbezaan antara sistem Islam dengan kufur ialah Islam memakmurkan masyarakat dengan menggalakan dinar emas beredar, manakala kufur sebaliknya menyorok dan menyekat perdagangan dengan mengenakan riba.
Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Yahudi menguasai dunia melalui proksi amat tepat. Dalam protokol Yahudi jelas tercatat bahawa mereka akan menggunakan orang lain untuk memenuhi hajat mereka bagi menguasai dunia. Mereka sedar akan pentingnya kekayaan untuk menguasai dunia malah dalam protokol ke-21 secara terbuka mereka menyatakan mahu menguasai dunia dengan menguasai pegangan emas dunia. Merekalah orang yang memulakan sistem perbankan dan mengeluarkan resit kertas yang dikenakan riba kemudian menjadi bank sehinggalah diamalkan oleh seluruh dunia. Mereka menguasai dunia melalui sistem perbankan IMF (International Monetary Fund), Bank Dunia dan bank-bank utama dunia yang lain dengan cara pinjaman kepada negara lain. Mereka menjadikan negara lain berhutang kepada konco-konco mereka.
Negara peminjam akan sentiasa menadah tangan kepada IMF, Bank Dunia dan bank-bank utama lain untuk memohon pertolongan. Setelah itu mereka akan bangunkan sistem percukaian dalam negara masing-masing sebagai alat untuk membayar kembali hutang. Kita tahu sistem kapitalis ini menjadikan negara peminjam itu ibarat lintah yang melekat pada badan negara ‘dunia ketiga’ kerana orang Yahudi tidak akan melepaskan pegangan mereka. Mereka akan terus berusaha supaya lebih banyak lintah negara Barat terus menghisap sehingga negara itu kekeringan ‘darah’. Jika negara peminjam dikenakan faedah lima peratus terhadap wang yang dipinjamkan, negara itu terpaksa membayar balik hutangnya berganda dalam masa 20 tahun. Sebab itulah kita katakana Amerika Syarikat akan terus merana dengan hutang kerana hutangnya kini lebih US$8 trilion. Hutang ini akan berlipat kali ganda tidak lama lagi. Secara logiknya, dolar Amerika tidak mungkin dapat naik semula.
Dalam hal ini negara yang dikatakan paling berkuasa di dunia ini iaitu Amerika Syarikat sebenarnya adalah negara yang berhutang. Persoalannya ialah dari mana mereka berhutang? Amerika sebenarnya berhutang dengan Bank Dunia, IMF dan beberapa bank utama dunia yang lain. Amerika berhutang kepada institusi perbankan yang tidak ada ketaatan kepada mana-mana negara dan inilah sifat Yahudi yang tidak memiliki negara dan sehingga kiamat mereka ini akan membuat kerosakan.
Sejarah menunjukkan bahawa orang Yahudi telah diusir dari England pada 1290. Sebelum itu, mereka diusir dari Portugis dan juga Sepanyol. Mereka juga diusir dari Perancis sebanyak dua kali, pertamanya pada 1306 dan kemudiannya pada 1394. Pada tahun 1370 mereka dihalau dari Belgium, seterusnya dari Czecholosvakia, Itali dan Belanda. Dari keadaan tertekan inilah mereka bangkit untuk menguasai dunia dengan menggunakan proksi kerana bilangan mereka yang sedikit.
Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) ditubuhkan bagi menzahirkan negara yang dikenali sebagai Israel untuk orang Yahudi pada tahun 1948. Ketika itu mereka menggunakan England dan Amerika Syarikat yang memenangi Perang Dunia Kedua sebagai proksi. Rakyat Palestin dihalau keluar dan diletakkan dalam kem pelarian dan nasib mereka tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya. Yahudi terus mengganas kerana bagi mereka satu nyawa rakyat Yahudi bersamaan dengan seribu nyawa bukan Yahudi. Amalan ini jelas tercatat dalam buku protokol mereka. Mereka terus melakukan kekejaman kepada rakyat Palestin dan pada waktu yang sama mengaku sebagai bangsa pilihan Tuhan. Mereka mengenakan riba ke atas orang selain bangsa Yahudi tetapi tidak sesama mereka.
Mengenai Yahudi ini, Allah SWT berfirman di dalam al-Quran dan menjanjikan hukuman yang berat ke atas mereka kerana mengamalkan riba dan memakan harta orang lain dengan tipu daya,
“….dan disebabkan mereka memakan riba, pada hal sesungguhnya telah dilarang daripadanya, dan kerana mereka memakan harta dengan jalan yang bathil…” (Surah an-Nisa, ayat 161)
Yahudi menguasai dunia melalui sistem kapitalis Barat. Institusi riba diperkuatkan dengan perundangan dan kuasa pemerintahan penuh sistematik dan teratur serta terancang semenjak 200 tahun lalu. Umpamanya, setelah mencapai kemerdekaan, penjajah akan meninggalkan sebuah perlembagaan yang termaktub di dalamnya sistem kewangan riba itu supaya segala hutang penjajah dapat dijelaskan untuk digunapakai oleh negara merdeka itu.
Perlembagaan yang ditinggalkan memperuntukkan kedudukan yang selamat kepada penguasa-penguasa riba. Kebanyakan negara Islam yang menjadi jajahan kuasa Barat dipaksa untuk terus menggunakannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan